Veelgestelde vragen
Zijn jullie prijzen inclusief BTW?
Zijn jullie prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.
Op welke manier kan ik betalen?
Op welke manier kan ik betalen?
Je kunt betalen met Ideal, PayPal en creditcard op onze website, en met contant geld, je pinpas of een creditcard in de fysieke winkel.
Wat is de levertijd?
Wat is de levertijd?
De levertijd is 2-5 werkdagen (binnen Nederland).
Hoe worden producten verzonden?
Hoe worden producten verzonden?
Producten worden verzonden via PostNL als brievenbuspakketje (als dit past) of als pakket. U ontvangt bij verzending van uw product van ons altijd een track- en trace-code per email. Een brievenbuspakketje wordt bij u in de bus gedaan, een pakketje wordt bij u aan de deur aangeboden. Als u niet thuis bent komt de postbode later terug of hij levert het af bij de buren. Als het afleveren twee keer niet gelukt is, laat de postbode een kaartje voor u achter dat u het pakketje kunt ophalen bij een ophaalpunt in de buurt.
Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
Bij een bestelbedrag van lager dan 75 euro zijn de verzendkosten binnen Nederland 4,95. Bij een bestelbedrag van 75 euro en hoger is het verzenden gratis.
Wat zijn de verzendkosten binnen Europa?
Wat zijn de verzendkosten binnen Europa?
België € 9,25
Bulgarije € 26,50
Denemarken € 15,00
Duitsland € 9,50
Estland € 26,50
Finland € 20,00
Frankrijk € 14,25
Griekenland € 26,50
Groot-Brittannië € 15,50
Hongarije € 20,00
Ierland € 19,25
Italië € 16,00
Letland € 26,50
Litouwen € 26,50
Luxemburg € 12,50
Oostenrijk € 14,50
Polen € 20,00
Portugal € 17,50
Roemenie € 26,50
Slovenië € 20,75
Slowakije € 17,00
Spanje € 16,00
Tsjechië € 17,00
Zweden € 20,00
Wat gebeurt er als ik op het moment van bezorging niet thuis ben?
Wat gebeurt er als ik op het moment van bezorging niet thuis ben?
Als er niemand thuis is als het pakketje wordt aangeboden, dan wordt het bij de buren afgeleverd. Als het pakketje door PostNL niet afgeleverd kan worden bij buren, wordt het op een later tijdstip nog een keer geprobeerd. Ben je dan ook niet aanwezig, dan ontvang je een berichtje en kun je het artikel bij een dichtbijgelegen afhaalpunt afhalen.
Hoe kan ik een op de webshop gekocht product retourneren?
Hoe kan ik een op de webshop gekocht product retourneren?
Wil je een product dat je op de webshop hebt gekocht retourneren? Stuur dit dan binnen 30 dagen na ontvangst terug naar SuperBra BV, Zwaanshals 274, 3035 KM Rotterdam samen met een ingevuld retourformulier (dit formulier heb je ontvangen bij je bestelling) of breng het terug naar onze winkel in Rotterdam of in Utrecht. We kunnen alleen producten terugnemen die geen gebruikssporen vertonen, en waar alle kaartjes nog aan zitten. Pas onderbroeken over je eigen onderbroek heen. Je betaalt zelf de verzendkosten voor het terugsturen. Je kan het product dat je wil retourneren ook omruilen in de winkel.
Hoe kan ik een in de winkel gekocht product retourneren?
Hoe kan ik een in de winkel gekocht product retourneren?
Wil je een product dat je in de winkel in Rotterdam of in Utrecht hebt gekocht retourneren? Kom dan langs in één van onze winkels. Je kan in Rotterdam gekochte producten ook in Utrecht retourneren en andersom.
Kan ik een op de webshop gekocht product omruilen?
Kan ik een op de webshop gekocht product omruilen?
Een online gekocht product via post omruilen voor een andere maat of kleur is niet mogelijk. Als je een andere maat of kleur wil, dan kan je het verkeerde product retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen via de website. Binnen de retourperiode kun je het product wel bij ons in de winkel omruilen voor een andere kleur of maat mits voorradig.
Kan ik een in de winkel gekocht product omruilen?
Kan ik een in de winkel gekocht product omruilen?
Een in de winkel gekocht product kan in de winkel geruild worden. Je kan in Rotterdam gekochte producten ook in Utrecht omruilen en andersom.
Hoe snel en hoe krijg ik mijn geld terug gestort als ik een product geretourneerd heb?
Hoe snel en hoe krijg ik mijn geld terug gestort als ik een product geretourneerd heb?
Als je een weborder retour stuurt of in één van onze winkels retourneert, dan krijg je je geld binnen twee weken, nadat de retourbestelling bij ons binnen is gekomen, teruggestort.
Als je een in de winkel gekocht product in de winkel retourneert, gebeurt terugbetaling via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je betaald hebt.
Is mijn onderwijdte gelijk aan de bandmaat?
Is mijn onderwijdte gelijk aan de bandmaat?
Nee, over het algemeen komen we tijdens een fitting uit op een bandmaat die 8-20 cm kleiner is dan wat je zou meten (afhankelijk van je eigen voorkeur en van hoe ‘indrukbaar’ je bent). Wil je hulp bij het bepalen van je maat? Chat met een BraFitter, bel ons of kom langs in de winkel. Lees ook de blog over waarom je de bandmaat niet kan meten.
Maar mijn huidige maat zit al strak, dan kan ik toch geen kleinere omvang nodig hebben?
Maar mijn huidige maat zit al strak, dan kan ik toch geen kleinere omvang nodig hebben?
Vaak zit een bh niet te strak omdat de band te smal is. In de meeste gevallen is de cup te klein om al het borstweefsel te omvatten. De borsten duwen de cups naar voren en hij gaat trekken aan de rug. Bij een cup die goed past liggen na de scoop en swoop de beugels in het midden plat tegen het borstbeen aan en omvat de beugel aan de zijkant al het weefsel. Nu is er veel minder lengte in de band nodig. De meeste mensen hebben een kleinere omvang en een grotere cup nodig dan ze denken. We denken graag mee, chat of bel!
Op welk haakje moet de bh goed zitten als ik hem koop?
Op welk haakje moet de bh goed zitten als ik hem koop?
Je koopt een BH op het wijdste haakje. Bh’s zijn gemaakt van elastisch materiaal, na een tijdje loop je een bh als het ware “uit” net als met schoenen. Om de goede steun te houden zet je hem dan een haakje strakker.
Wat zijn zustermaten?
Wat zijn zustermaten?
Een D cup is niet in elke bandmaat hetzelfde, de letter geeft een verhouding aan tussen de omvang en het cupvolume. Een 60D is dus kleiner dan een 85D maar heeft dezelfde verhouding. Zustermaten zijn maten waarin het cupvolume hetzelfde blijft maar de verhouding tot de rug anders is. Een 80G heeft als zustermaat met een kleinere omvang 75GG. De zustermaat met de grotere omvang is 85FF. We denken graag mee, chat of bel!
Waarom past niet elke bh van dezelfde maat mij?
Waarom past niet elke bh van dezelfde maat mij?
Een goede vergelijking is het kopen van schoenen. Als je maat 39 hebt pas je niet in alle schoenen van maat 39. Misschien heb je een hoge wreef, misschien heb je brede voeten of juist hele smalle. Verschillende modellen passen bij verschillende voeten en zo werkt het ook met bh’s en borsten.
Mijn ene borst is groter dan de andere, hoe kies ik de goede maat?
Mijn ene borst is groter dan de andere, hoe kies ik de goede maat?
Een niet voorgevormde BH met een bovencup van rekbaar kant is het meest geschikt, aan de kant van de grotere borst rekt deze dan iets meer mee, maar het sluit overal mooi aan. Een andere oplossing is om vooreen voorgevormde bh van Ewa Michalakte gaan. Daar zitten dunne uitneembare vullingen in. Die kan je er aan een kant uit halen of zelfs twee aan een kant doen om het verschil te minimaliseren. We denken graag mee, chat of bel.
Mijn ene borst is groter dan de andere, welke modellen zijn het meest geschikt?
Mijn ene borst is groter dan de andere, welke modellen zijn het meest geschikt?
Een niet voorgevormde BH met een bovencup van rekbaar kant is het meest geschikt, aan de kant van de grotere borst rekt deze dan iets meer mee, maar het sluit overal mooi aan. Een andere oplossing is om vooreen voorgevormde bh van Ewa Michalakte gaan. Daar zitten dunne uitneembare vullingen in. Die kan je er aan een kant uit halen of zelfs twee aan een kant doen om het verschil te minimaliseren. We denken graag mee, chat of bel.
Hoe weet ik dat een bh goed zit?
Hoe weet ik dat een bh goed zit?
Eerst pas je de scoop en swoop methode toe, dit kan 1-2 cupmaten schelen. Daarna check je of de beugel goed in de borstaanzet zit. De schouderbandjes pas je aan.
Check de volgende zaken:
• Nu rust de beugel tegen je borstbeen
• De hele borst zit in de cup, je puilt er nergens uit en hij sluit mooi aan
• De band zit op het wijdste haakje en ligt horizontaal om je torso, ook na een paar minuten bewegen kruipt deze niet op
• De beugel prikt niet onder de oksels
• De schouderbandjes duwen niet oncomfortabel in je schouders
• Je voelt je er fantastisch in :)
De beugels van mijn bh prikken onder mijn oksels
De beugels van mijn bh prikken onder mijn oksels
Dit is meestal een teken dat de band te wijd is en de cup te klein., Hierdoor kan de beugel niet goed plat liggen en gaat hij prikken.Als de bh echt de goede maat is en hij prikt alsnog kan dat komen doordat de borstaanzet hoog op je torso zit. De ruimte tussen onderkant borst en oksel is dan klein. Modellen met een kortere beugel of smallere beugel kunnen dan beter werken.
De cup deukt in borsten, het vier borsten effect
De cup deukt in borsten, het vier borsten effect
De cup is te klein. Probeer een of twee cupmaten groter. Waarschijnlijk heb je dan ook een kleinere omvang nodig.
De cups gapen/kantelen naar voren
De cups gapen/kantelen naar voren
Dit gaat vaak samen met een band die op de rug opkruipt, hierdoor kantelt de cup en gaan ze gapen. Een zustermaat met een kleinere omvang is vaak de oplossing.
De band kruipt op op mijn rug
De band kruipt op op mijn rug
Als de band opkruipt kan de bh zijn werk niet doen, als de cup verder goed zit is een zustermaat met een kleinere band een goede oplossing. Kruipt de band van je 75F op, probeer dan een 70FF.
De schouderbanden snijden
De schouderbanden snijden
DIt betekent dat er te veel gewicht aan hangt. 80%-90% van de steun moet uit de band komen, als die te los is nemen de schouderbandjes dit werk over. Een kleinere band en een grotere cup zal beter passen.
De beugel zit niet tegen mijn borstbeen aan
De beugel zit niet tegen mijn borstbeen aan
Als de cup groot genoeg is voor al je borstweefsel zal de beugel tegen je borstbeen aan liggen. Is dit niet het geval dan heb je een of meerdere cups groter nodig.
Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat nu?
Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat nu?
Wij controleren voor verzending alle producten op kwaliteit. Mocht je onverhoopt toch een beschadigd product ontvangen hebben, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als je niets laat weten en ook geen melding maakt bij de retourzending, dan kunnen we niet controleren wanneer de beschadiging heeft plaatsgevonden. Het kan dan zijn dat we het product niet meer kunnen terugnemen.
Wat is jullie klachtenprocedure?
Wat is jullie klachtenprocedure?
Heb je een klacht, dan vragen wij je contact op te nemen met ons via info@superbra.nl of te bellen naar 010 7370218 (tijdens de openingstijden van de winkel). Als je ons een mail stuurt, ontvang je zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen een week reactie op je klacht.
Je kan de klacht eventueel ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.